יוני - שירותי אינסטלציה

המדריך השלם לצילום מקצועי של קווי ביוב

יוני אינסטלטור - מאמר המדריך השלם לצילום מקצועי של קווי ביוב

כשמדובר בצילום מקצועי של קווי ביוב, רב הנסתר על הגלוי. לכן הכנו את המדריך המפורט הזה, בו תלמדו על תהליך הצילום, מי כשיר לבצע אותו, מתי הוא נדרש, מהם שלבי הבדיקה, החשיבות של הדו"ח המסכם, כיצד נקבעת עלות הצילום, חמישה טיפים לבחירה נכונה של מאתר נזילות המתמחה בצילום קווי ביוב ועוד המון

מהו תהליך צילום קווי ביוב?

ממש כמו בתהליכים רפואיים שבהם מצלמה זעירה מוחדרת לגוף לאיתור דלקות וגורמי מחלה, גם כך בצנרת הביוב. במסגרת תהליך צילום קווי ביוב מוחדר ציוד צילום חדיש ומתקדם, הכולל סיב אופטי ייעודי, אל תוך קווי ביוב וצנרות, וזאת על מנת לאתר את גורמי השורש לנזילות וסתימות.

בקצה סיב האופטי נמצאת מצלמה זעירה, המנווטת את דרכה בתוך הצנרת ומצלמת כל נקודה בדרך. המידע מהמצלמה מועבר למוניטור, כך שמאתר הנזילות, ביחד עם הלקוח, יכולים לצפות בזמן אמת במצב הצנרת עד להגעה למקור התקלה. שירות זה אינו ניתן על ידי אינסטלטור רגיל, אלא רק על ידי מאתרי נזילות המתמחים בצילום קווי ביוב.

מה היתרון של איתור נזילות באמצעות צילום קווי ביוב?

בעבר, איתור נזילה חייב שבירה והרמה של מרצפות, כאשר האינסטלטור היה כעיוור המגשש את דרכו באפלה. התהליך היה איטי מאוד, יקר מאוד והיה מעורב בו הרס רב וחוויה רגשית עגומה ביותר עבור הלקוחות. ואם יורשה לנו לומר, גם עבור האינסטלטורים.

למרבה השמחה, פיתוחים טכנולוגיים אפשרו מהפכה בתחום איתור הנזילות, עם הכניסה של ציוד צילום מקצועי וסיבים אופטיים.

אלו שלושת היתרונות הגדולים ביותר של צילום קווי ביוב:

  1. צילום קווי הביוב מאפשר איתור מהיר של מקור הבעיה, ללא שום גרימת הרס לרצפה או לקירות.
  2. לאחר שאותר מקור הבעיה, צילום קווי הביוב מסייע בטיפול ופתרון שורשי, לדוגמה במקרה של שורשים בצנרת הביוב.
  3. צילום קווי הביוב מאפשר לתעד, באופן מוסמך וקביל משפטית, את מצב הצנרת לצורך משא ומתן לקניה או מכירה, לצורך קבלת החזר מחברת הביטוח או לצורך התדיינות משפטית כלשהי.
יוני אינסטלטור - המדריך השלם לצילום מקצועי של קווי ביוב
המדריך השלם לצילום מקצועי של קווי ביוב

באילו מצבים נדרש צילום של קווי ביוב?

לפני רכישת דירה
מאוד חשוב, בטרם חתימה סופית על חוזה לרכישת דירה – לצלם את קווי הביוב על מנת לוודא במאת האחוזים את תקינות צינורות הביוב. זה נכון לגבי דירות ישנות אך גם לגבי דירות חדשות, ונכון שבעתיים כאשר אתם מזהים סימנים של רטיבות או נזילה.

במקרה של נזילה שחוזרת על עצמה
כמו נזלת או שיעול בגוף האדם, נזילות וסתימות בביוב הם רק הסימפטום. רק טיפול שורשי במקור הנזילה יתקן את המצב אחת ולתמיד. אז כשאתם מוצאים את עצמכם מתקשרים לאינסטלטור פעם ועוד פעם, ייתכן והוא פשוט לא בעל המקצוע המתאים, ומה שאתם באמת צריכים זה מקצוען בצילום קווי הביוב שלכם.

אישור אכלוס (טופס 4)
על מנת לקבל אישור אכלוס עבור מבנה מגורים, הרשויות מחייבות לספק להן דו"ח של מאתר נזילות מוסמך הכולל צילום מקצועי של קוי הביוב הצמודים למבנה.

כיצד מתבצע תהליך צילום קווי ביוב?

שלב ההכנה
בשלב ההכנה, לפני שניגשים לצלם את קווי הביוב יש ראשית צורך לפתוח את הסתימה בביוב. לא ניתן לצלם בצורה איכותית ביוב סתום, ויש בכך גם סיכון ממשי לגרימת נזק לציוד הצילום המקצועי.

שלב הצילום
בשלב הצילום, המצלמה מוחדרת אל קו הביוב ונעה לאורך הקו תוך צילום מתמיד המועבר בשידור ישיר למוניטור של מאתר הנזילות. המטרה היא כמובן לאתר את גורמי השורש לנזילה, כגון חלודה מצטברת, חפצים תקועים, מגבונים שנשטפו באסלה במקום להיזרק לפח, קריסה של הצנרת, קריעה של הצנרת, שורשי עצים שחדרו לקו הביוב ועוד.

הפקת הדו"ח המסכם
מספר ימים לאחר סיום הליך הצילום, תקבלו ממאתר הנזילות דו"ח מפורט המכיל את כל הממצאים, המסקנות וההמלצות לצורך פתרון שורשי עבור הבעיות שנתגלו במערכת הביוב. הדו"ח הוא כמובן חשוב מאוד להבנה בהירה של מצב הצנרת והדרכים לתקן את הבעיה. אולם הדו"ח חשוב במיוחד במידה והוא נדרש לכם לצורך התדיינות כלכלית, ביטוחית או משפטית, כגון קבלת החזרים מחברת הביטוח או לצורך תביעה של הקבלן שבנה את ביתכם.

המדריך השלם לצילום מקצועי של קווי ביוב - יוני אינסטלטור
מאמר המדריך השלם לצילום מקצועי של קווי ביוב

אל תחכו. טיפול מוקדם יחסוך לכם כסף ועוגמת נפש

תקינות מערכת הביוב משפיעה באופן ישיר על איכות החיים של האנשים המתגוררים בסמוך. מדובר במפגע בריאותי של ממש, שכן נזקים הנגרמים לתשתית הביוב עלולים להסתבך ולהתפשט: עובש, טחב, סדקים או קריעה בצינורות, ברצפות או בקירות.

ממש כמו ברפואה, גם בביוב טיפול מוקדם מונע סיבוכים. ככל שאיתור הנזילה יתבצע מוקדם יותר, כך ייגרם פחות נזק ויהיה קל יותר לתקן את הנזילה. צילום מקצועי של קווי ביוב, באמצעות סיב אופטי ייעודי היא הדרך היסודית והמהירה ביותר לאיתור מקור הבעיה.

5 טיפים לבחירה מושכלת של מאתר נזילות לצילום קווי ביוב

בדקו היטב מה רמת הציוד המקצועי לצילום קווי ביוב שמאתר הנזילות מחזיק ברשותו. ציוד מיושן עלול להיכשל באיתור או להימשך זמן רב. לעומת זאת, ציוד חדיש ואיכותי יקצר את התהליך ויביא לתוצאה מיטבית. בנושא הזה לא כדאי להתפשר.

במידה וצילום קווי הביוב נדרש לכם לצורך התדיינות משפטית כלשהי, בקשו ממאתר הנזילות תעודות ואסמכתאות המעידות על מעמדו כעד מומחה, שחוות דעתו קבילה בבית המשפט.

בדקו מראש שהמצלמה שמאתר הנזילות משתמש בה יכולה לצלם סרטונים. בקשו ממאתר הנזילות שישלח לכם את הסרטונים כחלק מהדו"ח המסכם. הימצאות סרטון באיכות טובה עשויה להועיל לכם בכל מקרה של התדיינות כלכלית, ביטוחית או משפטית.

בקשו ממאתר הנזילות לראות דוחות מסכמים שהפיק עבור לקוחות אחרים. זה ייתן לכם מושג לגבי רמת השירותיות שלו.

ותק וניסיון משמעותיים מאוד בתחום איתור נזילות בכלל, וצילום קווי ביוב בפרט. בררו מה רמת הניסיון בשטח שיש למאתר הנזילות, האם הוא התמודד עם מצב הדומה לשלכם לא פעם ולא פעמיים אלא לפחות כמה עשרות פעמים, ובהצלחה.

יש לכם נזילת מים בדירה?

חייגו אלי עכשיו לקבלת הצעת מחיר מידית!

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

יוני אינסטלטור - תיקון מרזב פנימי

תיקון מרזב פנימי

תיקון מרזב פנימי: המדריך המלא לשמירה על הבית עם השנים ועם העונות, הבית עובר שינויים ואלו מתבטאים בצורות שונות. טיפול במבנה יכול לשמור עליו לאורך

גילוי נזילות מים - יוני אינסטלטור

גילוי נזילת מים

גילוי נזילות מים: איך מזהים שיש נזילה ומה עושים? נזילת מים מצנרת האינסטלציה היא אחת מהליקויים הבסיסיים שעלולים להתרחש בכל מבנה. גילוי מוקדם של נזילת

יש לכם נזילה? בעיית רטיבות שלא נפתרת? ‏זקוקים לפתרון מקצועי ומידי?

שמי יוני קוזי, אינסטלטור מומחה באיתור נזילות כבר מעל 15 שנה.

אני מזמין אתכם פשוט ליצור איתי קשר, אני כבר אעשה עבורכם את כל "הסיפור הזה" לפשוט יותר.

לא רק שירות מקצועי, אלא גם מחירים הוגנים!

חייגו אלי עכשיו לקבלת הצעת מחיר מידית!

יוני אינסטלטור - תמונת קונספט אינסטלטור מומחה