יוני - שירותי אינסטלציה

פיצוץ בצנרת: מה עושים? המדריך השלם לטיפול אפקטיבי

יוני אינסטלטור - פיצוץ בצנרת - מה עושים - המדריך השלם לטיפול אפקטיבי

במקרה של פיצוץ בצנרת, נשמו עמוק ואל תפעלו מתוך לחץ. ראשית יש לסגור את השיבר, ולאחר מכן קראו ביסודיות את המדריך הזה כדי לדעת בדיוק מה צריך לעשות. כיום אין צורך לשבור אריחים ומרצפות בניסיון לאתר את מקום הפיצוץ. פתרונות טכנולוגיים מתקדמים מאפשרים איתור של מקום הפיצוץ במהירות וללא הרס.

מה גורם לפיצוץ בצנרת?

הגורם לפיצוץ בצנרת על פי רוב הוא סדק או שבר קטן שנוצר בצנרת, אשר עם הזמן התרחב וגדל עד הרגע שבו המים החלו לפרוץ ממנו החוצה, ומצב זה נקרא "פיצוץ בצנרת".

מה בדרך כלל גורם לסדק או לשבר שכזה להיווצר? ישנם שלושה גורמים עיקריים:

  1. חפץ כלשהו שהגיע לצנרת וגרם לסדק בצינור – מתרחש בשכיחות נמוכה יחסית.
  2. תנאי מזג אוויר קיצוני – מתרחש בשכיחות נמוכה יחסית.
  3. בלאי ושחיקה לאורך שנים רבות – מתרחש בשכיחות גבוהה יחסית.

בבנייני מגורים שנבנו לפני עשרות שנים, מערכות המים והביוב סובלות מאבנית וחלודה שמצטברים לאורך שנים. החלודה מתפשטת לאורך הצינור, ובשילוב לחץ המים העוברים בצינור עלולה ליצור לאחר זמן פיצוץ בצנרת.

סימנים מקדימים המעידים על פיצוץ בצנרת

אם אחד מהסימנים הללו הופיע, אנו ממליצים לא להמתין ולקרוא לאינסטלטור מומלץ או אינסטלטור שאתם סומכים עליו. תגובה מהירה עשויה לחסוך הוצאה כספים גדולה ולמנוע מהנזק להתפשט:

חשבון מים חריג בגודלו

סדקים או שברים בצנרת עלולים לגרום לבזבוז מים רבים. במידה וקיבלתם חשבון מים שלא תואם את השימושים שלכם, ובו מופיע היקף צריכה החורג מצריכת המים הרגילה שלכם, ייתכן שמקור הבעיה הוא בנזילה בצנרת.

רטיבות בקירות

אם יש לכם קיר שמרגיש לח, או שמופיעה נפיחות או ממש טפטוף של מים, אלו סימנים בדוקים שקיימת נזילה בצנרת. במצב מתקדם תראו גם התקלפות של הצבע, התפוררות של הטיח, ייתכן ותריחו ריח של עובש או טחב. אם חוש השמיעה שלכם מפותח, ייתכן שתצליחו לשמוע רעש מים זורמים בקיר (במקום שבו המים לא אמורים לזרום..). במקרי קיצון תהיו עדים לסימנים של פטריות – וזה כבר מצב מסוכן בריאותית למערכת הנשימה שלכם.

רטיבות בסמוך לרצפה

במידה והרטיבות מופיעה בחלקו התחתון של הקיר, באזור הפאנלים של הרצפה, זהו סימן המעיד על נזילה שייתכן ומתקיימת בצנרת הסמויה שמתחת למרצפות. אגב, אם התקרה שלכם לחה, נפוחה או רטובה – זהו סימן שככל הנראה יש נזילה בצנרת של השכנים.

פיצוץ בצנרת - מה עושים - המדריך השלם לטיפול אפקטיבי - מאמר יוני אינסטלטור
פיצוץ בצנרת - מה עושים - המדריך השלם לטיפול אפקטיבי - יוני אינסטלטור

זיהוי מקור הפיצוץ: צנרת גלויה או סמויה

בכל בניין או בית מגורים חלקים מהצנרת גלויים וניתן לגשת אליהם בקלות. המדובר בחלקי צנרת הקשורים לצינור הראשי של מערכת אספקת המים, חלקי צנרת המחוברים לשיבר וחלקי צנרת המתחברים למערכת הביוב. במקרה של פיצוץ בצנרת גלויה, קל לזהות בעין נזילה, סתימה או פיצוץ בצנרת.

הקושי מתעורר כשהפיצוץ הוא בצנרת שאינה גלויה. המדובר בצנרת שנמצאת בתוך הקירות או מתחת לרצפה. במקרה כזה לא נוכל לזהות בעין את מקום הפיצוץ, במיוחד אם אין סימנים מקדימים המעידים על כך. כאשר לא ניתן לזהות בעין, ניאלץ להפעיל שיטות מתוחכמות יותר לאיתור מקום הסדק או השבר בצנרת.

כיצד מאתרים את המיקום המדויק של הפיצוץ?

ראשית, יש לערוך בדיקה מקיפה של כל מקורות המים הגלויים, כלומר מקורות המים הנמצאים מעל פני השטח: צנרות גלויות, סיפונים, אסלות, כיורים וברזים, וזאת על מנת לדעת בוודאות שהרטיבות לא נובעת מהם. במידה והפיצוץ בצנרת אינו במקורות המים הגלויים, לפנינו עבודה קשה יותר של איתור פיצוץ בצנרת סמויה.

שבירת הקיר
כאשר הפיצוץ ממוקם בצנרת שאינה גלויה, בתוך הקיר או מתחת לריצוף או קרמיקה, קשה לאתר את המקום המדויק של הסדק או השבר. בעבר, אינסטלטורים נאלצו לשבור חלקים מהקיר או מהרצפה על מנת לאתר את הצינור הלקוי.

אולם למרבה השמחה, חידושים טכנולוגיים מהשנים האחרונות ביצעו מהפכה בעולם האינסטלציה, וכיום אינסטלטור מנוסה ומקצועי, המבצע עבודות אינסטלציה באזורך המסוגל לאתר את הנזילה או את מקום הפיצוץ בצנרת מבלי להרוס קירות, אריחים או מרצפות.

מצלמה תרמית
על מנת להימנע מעוגמת הנפש וההוצאה הכלכלית הכרוכה בשבירה של אריחים או מרצפות, אנו ממליצים לשקול את איתור הנזילה באמצעות מצלמה טרמית.

מצלמה תרמית היא מצלמה שמזהה הפרשי טמפרטורה באמצעות קרני אינפרא אדום. כך אפשר לאתר את מקום הפיצוץ בצנרת בצורה יעילה ופשוטה. כיצד הבדיקה מתבצעת? יש לחמם את המים באמצעות דוד שמש או דוד חשמל, ואז לעבור עם המצלמה לאורך תוואי הצנרת.

מקום הסדק או השבר בצנרת יתגלה כאשר יווצר עודף של מים חמים באזור מסוים, עדות שהמים התפשטו מעבר לצינור.

כך, המצלמה התרמית מאפשרת זיהוי של מקום הפיצוץ בדיוק של סנטימטרים בודדים.

שימו לב, כי השימוש במצלמה תרמית כרוך בעלות נוספת.

טיפ: אל תבקשו מהאינסטלטור שישתמש במצלמה תרמית. ציינו בפניו אך ורק שיש לכם חשד לפיצוץ, נזילה או סתימה בצנרת. תנו לו להחליט, על בסיס ניסיונו המקצועי, באילו אמצעים כדאי להשתמש לאיתור מקום הפיצוץ.

 בהחלט ייתכן שאינסטלטור ותיק ומנוסה יצליח לאתר את המקום ללא שימוש במצלמה תרמית, וכך גם חסכתם הוצאה כספית לא קטנה וגם כיבדתם את בעל המקצוע בכך שאפשרתם לו שיקול דעת עצמאי.

פיצוץ בצנרת - מה עושים - המדריך השלם לטיפול אפקטיבי - מאמר מקצועי של יוני אינסטלטור
פיצוץ בצנרת - מה עושים - המדריך השלם לטיפול אפקטיבי - חברת יוני אינסטלטור

כמה עולה לתקן פיצוץ בצנרת?

ראשית, שימו לב כי במידה והפיצוץ בצנרת אינו גלוי, יש ראשית להזמין מאתר נזילות מנוסה, שכן איתור מקום הפיצוץ הוא החלק המורכב ביותר בעבודת האינסטלציה.

מאתר נזילות מקצועי עובד עם כלים טכנולוגיים מתקדמים, המצמצמים למינימום ההכרחי את הצורך בשבירה או בהרס של אריחים ומרצפות.

העלות הכרוכה באיתור הנזילה תלויה בהיקף העבודה הנדרשת ובמורכבות שלה, כולל התייחסות לשאלה איזה ציוד טכנולוגי יידרש – מצלמה תרמית, סיב אופטי ייעודי לצילום מערכות ביוב  או מכשיר אחר.
בסוף הליך הבדיקה מאתר הנזילות אמור לספק לכם דו"ח ליקויים מפורט, ובו תיאור נסיבות התקלה, ממצאי הבדיקה, מסקנות והמלצות לתיקון התקלה.

טיפ חשוב: אל תסכמו עם מאתר הנזילות מראש כי יבצע גם את עבודת תיקון הצנרת. הבהירו לו כי תשלמו לו רק עבור איתור הנזילה – וזהו. זה יגדיל את הסיכוי שדו"ח הליקויים שיפיק לכם יהיה אמין, אובייקטיבי ונטול פניות. מדוע? מאתרי נזילות שאינם הגונים נוהגים לנפח את עלות התיקון הנדרש, ביודעם שהם אלה אשר יבצעו אותו.

איך מתקנים פיצוץ בצנרת?

במידה והצנרת גלויה, מדובר בתיקון פשוט יותר, הכרוך בהחלפת חלק הצינור הפגום בצינור חדש ותקין.
במידה והצנרת לא גלויה, יש לחשוף את הצינור שנמצא מתחת לרצפה או בקירות, לנסר את הצינור הפגום ולהחליפו.

מי אחראי לשאת בעלות התיקון של פיצוץ בצנרת?

אם מדובר בפיצוץ בצנרת המשותפת לרוב או כל דיירי הבניין, מדובר בהוצאה המתחלקת על פני כל הדיירים. מנגד, אם מדובר בפיצוץ בצנרת המשמשת באופן ספציפי דירה מסוימת, בעלי אותה דירה אחראי לשאת בעלות איתור מקום הפיצוץ ותיקון הצינור.

איך למנוע מראש היווצרות של פיצוץ בצנרת?

שאלה נהדרת. הדרך הטובה ביותר למנוע פיצוצים, נזילות וסתימות בצנרת היא באמצעות תחזוקה שוטפת. אחת לכמה זמן בדקו את הצנרת. אם הבניין שלכם בן עשרות שנים, יש סיכוי טוב ששיפוץ הצנרת וחידושה ימנע ליקויים ותקלות בהמשך.

יש לכם נזילת מים בדירה?

חייגו אלי עכשיו לקבלת הצעת מחיר מידית!

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

יוני אינסטלטור - תיקון מרזב פנימי

תיקון מרזב פנימי

תיקון מרזב פנימי: המדריך המלא לשמירה על הבית עם השנים ועם העונות, הבית עובר שינויים ואלו מתבטאים בצורות שונות. טיפול במבנה יכול לשמור עליו לאורך

גילוי נזילות מים - יוני אינסטלטור

גילוי נזילת מים

גילוי נזילות מים: איך מזהים שיש נזילה ומה עושים? נזילת מים מצנרת האינסטלציה היא אחת מהליקויים הבסיסיים שעלולים להתרחש בכל מבנה. גילוי מוקדם של נזילת

יש לכם נזילה? בעיית רטיבות שלא נפתרת? ‏זקוקים לפתרון מקצועי ומידי?

שמי יוני קוזי, אינסטלטור מומחה באיתור נזילות כבר מעל 15 שנה.

אני מזמין אתכם פשוט ליצור איתי קשר, אני כבר אעשה עבורכם את כל "הסיפור הזה" לפשוט יותר.

לא רק שירות מקצועי, אלא גם מחירים הוגנים!

חייגו אלי עכשיו לקבלת הצעת מחיר מידית!

יוני אינסטלטור - תמונת קונספט אינסטלטור מומחה