יוני - שירותי אינסטלציה

איתור נזילות בצנרת תת קרקעית – איך מטפלים בזה?

איתור נזילות בצנרת תת קרקעית

אם נשאל אתכם האם יש כרגע נזילה בצנרת התת קרקעית שממוקמת בעומק האדמה אשר בגינה שלכם, כנראה שתגידו שלא. עם זאת, ברובם המוחלט של המקרים, התשובה הנכונה על שאלה כזו היא – אנחנו לא יודעים. להבדיל מנזילה בצנרת שנמצאת בתוך הבית, שניתן לזהות בקלות על ידי סימנים אסתטיים כמו בועות צבע, התעגלות של הקיר וצבע עובש, וכמובן על ידי ריח לא נעים שקשה להיפטר ממנו – נזילה תת קרקעית קשה הרבה יותר לאתר. כאשר אתם מזמינים איש מקצוע מתחום האינסטלציה על מנת לבצע איתור נזילות בצנרת תת קרקעית, אתם בעצם לא יודעים בדיוק מה הוא ימצא והאם הוא בכלל יגלה נזילה.

איתור נזילות בצנרת תת קרקעית – סימנים לזיהוי עצמאי

על אף שלנזילה בצנרת שבחצר הגינה שלכם אין סימנים בולטים כמו לנזילה בתוך הבית, כן ניתן למנות שני סימנים משמעותיים שאם תהיו ערניים, תוכלו לשים עליהם את האצבע בזמן.

שעון המים – סימן ראשון לכך שיש נזילה בבית שלכם, שמקורה עשוי להיות בצנרת התת קרקעית שבחצר, הוא ששעון המים פשוט לא מפסיק להסתובב. אם אתם מתגוררים בבית פרטי ויש לכם שעון מים משלכם שאינכם חולקים עם שכנים נוספים, תוכלו לזהות שהוא מסתובב גם כאשר כל הברזים בבית סגורים והמים לא זורמים. סיבובים בלתי פוסקים של שעון המים יכול להעיד, אם הוא אינו מקולקל, על כך שאיפשהו, במקום שאתם לא יכולים לראות בעין, המים אכן זורמים כל הזמן.

חשבון המים – אם חשבונות המים שלכם מתחילים לתפוח למרות שצריכת המים שלכם לא השתנתה באופן משמעותי, סביר מאוד להניח כי הדבר מעיד על נזילה שכדאי לטפל בה בהקדם האפשרי.

נזילה תת קרקעית - איך זה קורה?

שאלה נוספת שחשוב לעסוק בה היא מה הגורמים לנזילה תת קרקעית. אם נבין מה גורם לנזילה, נוכל בחלק מהמקרים גם לפעול נכון על מנת למנוע אותה עוד לפני שהיא קורית. בדרך כלל, לאחר שתבצעו איתור נזילות בצנרת תת קרקעית, תתגלה אחת מהסיבות הבאות כגורם שהוביל לנזילה.

פגיעה של כלי עבודה – הרבה פעמים הגורם לנזילה הוא פגיעה של כלי עבודה ידני או מכני בצנרת, אשר יצרה חריץ באחד הצינורות או ערערה את החיבורים ביניהם. כתוצאה מכך, המים אינם נשארים בתוך הצנרת מתחילים לנזול. על מנת למנוע מצב כזה, חשוב לעבוד בגינה בזהירות רבה, בעיקר כאשר משתמשים בכלים כבדים שיכולים לפגוע בצנרת.

עבודה רשלנית של איש מקצוע – לעתים מקור הנזילה הוא בחיבורים בין הצינורות; אז מגלים כי איש המקצוע שהתקין אותם, לא עבד בצורה מדויקת ולא דאג לסגור את החיבורים עד הסוף. ניתן להסיק מכך שחשוב לבחור כל בעל מקצוע שמגיע לבצע עבודה מסוימת בביתכם בקפדנות, ולוודא כי הוא עובד בצורה מדויקת תוך שימת לב לפרטים.

חדירת שורשים לצנרת – צמחייה גדולה ומשמעותית בחצר, כמו עצי פרי לדוגמה, עשויה להצמיח שורשים כה עבים וארוכים עד כי הם עלולים לחדור לתוך הצנרת וליצור נזילה. חשוב להיות ערניים לנושא ולדאוג שהסוגייה תהיה תחת בקרה של איש מקצוע.

איתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית

היום הטכנולוגיה המועדפת על אנשי המקצוע לצורך איתור נזילות בצנרת תת קרקעית היא מצלמה תרמית. מדובר במצלמה קטנה שמוכנסת לתוך הצנרת ומעבירה אותות שלמעשה מדווחים על מקור הנזילה. היתרונות המשמעותיים בשימוש במצלמה כזו הם היכולת לזהות היכן ממוקמת הנזילה בדיוק רב, שחוסך זמן ומאמצים לאיש המקצוע, וכמובן האפשרות להימנע מחפירות מיותרות ומגרימת נזקים שלא לצורך.

קראו גם על: החלפת צנרת ללא חפירה | עלות איתור נזילות במצלמה טרמית

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

יוני אינסטלטור - תיקון מרזב פנימי

תיקון מרזב פנימי

תיקון מרזב פנימי: המדריך המלא לשמירה על הבית עם השנים ועם העונות, הבית עובר שינויים ואלו מתבטאים בצורות שונות. טיפול במבנה יכול לשמור עליו לאורך

גילוי נזילות מים - יוני אינסטלטור

גילוי נזילת מים

גילוי נזילות מים: איך מזהים שיש נזילה ומה עושים? נזילת מים מצנרת האינסטלציה היא אחת מהליקויים הבסיסיים שעלולים להתרחש בכל מבנה. גילוי מוקדם של נזילת

יש לכם נזילה? בעיית רטיבות שלא נפתרת? ‏זקוקים לפתרון מקצועי ומידי?

שמי יוני קוזי, אינסטלטור מומחה באיתור נזילות כבר מעל 15 שנה.

אני מזמין אתכם פשוט ליצור איתי קשר, אני כבר אעשה עבורכם את כל "הסיפור הזה" לפשוט יותר.

לא רק שירות מקצועי, אלא גם מחירים הוגנים!

חייגו אלי עכשיו לקבלת הצעת מחיר מידית!

יוני אינסטלטור - תמונת קונספט אינסטלטור מומחה