יוני - שירותי אינסטלציה

איתור נזילות בקירות

איתור נזילה בקיר - חיבור תקרה - כפר סבא

איתור נזילות בקירות: כיצד לאתר את מקור הבעיה?

חושדים שיש לכם נזילה בקיר או מתחת לרצפה? במאמר זה ניסחנו עבורכם מה לעשות צעד אחר צעד,  כך שתוכלו לוודא האם יש אצלכם נזילה (ואולי גם לאתר את מקור הנזילה). אמנם איתור נזילות זה מקצוע, התמחות בפני עצמה בעולם האינסטלציה, יחד עם זאת, אפשר בצעדים קטנים להבין קצת יותר על המצב לפני שמתקשרים למאתר נזילות. בהצלחה!

סימנים המעידים על הימצאות של נזילה בקיר או מתחת לרצפה

הסימן הנפוץ ביותר לנזילה הוא חשבון מים מנופח, המראה נתוני צריכה גבוהים משמעותית מנתוני הצריכה האמיתיים שלכם.

אולם ישנם גם כמה סימנים ויזואליים. הופעה של כתמי רטיבות ברצפה, על הקירות או בתקרה (אם כתמי הרטיבות בתקרה זה סימן לנזילה אצל השכנים). טיח מתפורר על גבי הקירות. הופעה של סדקים בקיר. התעוותות של משקופים מעץ, רצפת פרקט או ריהוט. התנפחות של קירות.

עובש הוא מאפיין נפוץ בבתים בהם יש נזילה בצנרת. שימו לב האם ישנם כתמי עובש על גבי הקירות. האם יש ריח של טחב או עובש.

קצר חשמלי גם הוא עשוי להעיד על נזילת מים. כמו כן, לעתים ניתן לזהות נזילה מצנרת המים החמים במקרה שישנו אזור בקיר או ברצפה בו מורגש חום היוצא מגדר הרגיל.

איתור נזילת מים בדירה באמצעות מצלמה טרמית / סיב אופטי

איתור נזילה בקיר חדר שינה - רמת גן
איתור נזילה בקיר חדר שינה - רמת גן
איתור נזילה בקיר חדר ילדים - הוד השרון
איתור נזילה בקיר חדר ילדים - הוד השרון
איתור כשל צינור באמצעות מצלמת סיב אופטי - איתור נזילה בקיר אמבטיה - צינור ביוב
איתור כשל צינור באמצעות מצלמת סיב אופטי - איתור נזילה בקיר אמבטיה - צינור ביוב

יוני אינסטלטור | מאתר נזילות מקצועי

הבנת שיש נזילה. איך לאתר אותה בכוחות עצמך?‏

במידה ואחד או יותר מהסימנים עליהם כתבנו בפסקה הקודמת מופיעים בביתכם, או שייתכן ויש תופעה אחרת שאתם חושדים שנגרמת כתוצאה מנזילה סמויה, אלו הצעדים שיש לעשות על מנת לאתר בכוחות עצמכם את מקור הנזילה:

בדיקת שעון המים

סגרו את כל הברזים בבית, ואת כל המכשירים הצורכים מים. מדדו בעזרת שעון 5 דקות תמימות, ורק אז גשו אל שעון המים. במידה והשעון ממשיך להסתובב, כמעט בוודאות יש לכם נזילה בצנרת.

בדיקת שעון המים תעניק לכם גם מידע נוסף:

  • מהו היקף הנזילה? סיבוב מהיר של שעון המים מעיד על נזילה בהיקף נרחב יותר.
  • מהו מקור הנזילה? במידה ואתם מצוידים בשיבר מים נפרד לגינה, או לדוד השמש, יש לסגור בכל פעם רק אחד מהם ולראות האם השעון ממשיך להסתובב.

שימו לב: במידה והנזילה נמצאת בצנרת הביוב (מערכת ניקוז השפכים) ולא בצנרת המים, לא תוכלו לראות אותה בשעון המים. מד המים לא מודד את מערכת הביוב.

גם אם שעון המים לא מסתובב, בזמן שמערכת המים בביתכם סגורה, זו עדיין לא הוכחה מוצקה לכל שאין נזילה, וזאת מכיוון שישנם נזילות מים קטנות שאינן באות לידי ביטוי בשעון המים – אולם עלולות לגרום לנזק במידה ואינן מטופלות בזמן.

בדיקת חיבורים לקיר

עברו עם ידיכם ומששו את כל החיבורים הרלוונטיים לקירות, לרצפה או לצנרת. מהם החיבורים הרלוונטיים? מקלחונים, אמבטיות, כיורים ואסלות. בדקו האם אתם מרגישים סימנים של רטיבות או לחות. הביטו היטב על מנת לאתר סימני עובש.

בדיקת הניאגרה

ודאו שהאסלה שלכם יבשה ואז הניחו פיסת נייר טואלט על גבי הדופן הפנימי. במידה שהנייר שהנחתם התרטב, זהו סימן בדוק לכך שישנה נזילה בניאגרה.

בדיקת קשב

עברו בדממה בכל החדרים בבית או בדירה ונסו להקשיב לרחשים של טפטוף, פכפוך או נזילה כלשהי. כדאי לבצע בדיקה זהה גם עבור הצנרת בחצר או בגינה. שמעתם רחש המעיד על נזילה? סמנו את המקום בו הרחש נשמע הכי חזק ויש סיכוי לא רע שמצאתם את מקום הנזילה.

בדיקה סביבתית

הקיפו את הבית או המבנה מבחוץ ובחנו האם ישנם כתמים המעידים על רטיבות או לחות בקירות החיצוניים. במידה ויש לכם גישה בטיחותית לגג המבנה, עלו על הגג ובדקו האם ישנה הצטברות של מים על גבי הגג. כדאי לבדוק בהזדמנות זו את תקינות המרזבים, ועדיף לפני תחילת החורף.

חשוב שתשמרו על ערנות מלאה ותשימו לב לכל סימן שעשוי להעיד על נזילה בצנרת. מרגע שזיהיתם, אל תתעלמו ואל תמתינו – ככל שתטפלו בליקוי מוקדם יותר, כך תמנעו נזק כספי ונזק למבנה שעלול להגיע להיקף מדאיג.

אנו ממליצים ללכת צעד אחר צעד כפי שתיארנו במאמר. לא הצלחתם לאתר את מקור הנזילה? לא נורא. הזמינו מאתר נזילות מקצועי, שישתמש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים כדי לבצע את העבודה בדייקנות ובמהירות, בלי לשבור קירות ובלי להרים מרצפות.

יוני אינסטלטור - איתור נזילות בקירות

מהן הנזילות הקשות ביותר לאיתור?‏

כאשר מקור הנזילה הוא בצנרת הממוקמת בפנים הקירות, או מתחת לרצפת המבנה, או כאשר הנזילה היא במערכת הדלוחין של הבית, במקרים אלו מדובר ב"נזילה סמויה" שקשה לאתר אותה ללא ציוד מקצועי.

באיזה ציוד משתמש מאתר נזילות מים מקצועי?‏

מצלמה תרמית
מצלמה תרמית היא מכשיר מתקדם למדידה של הפרשי טמפרטורה באמצעות קרני אינפרה אדום. איך מתבצע איתור נזילה באמצעות מצלמה תרמית? מפעילים את המים החמים במשך זמן רב. לאחר שמים חמים זורמים בצינורות, המצלמה התרמית עוקבת אחר תוואי הצנרת לאיתור מקור הנזילה. במקום בו הצינור נסדק או נשבר המים החמים יתפרצו אל פני השטח. המצלמה התרמית תזהה את ההתרכזות העודפת של מים חמים באותו מקום, וכך מאתר הנזילות יודע להגיע למקור הנזילה, בדיוק של סנטימטרים בודדים.

מד לחץ
מחברים מד לחץ לברז המים, ואז סוגרים את כל הברזים ומכשירים אחרים הצורכים מים המחוברים לצנרת. הבדיקה תראה האם מקור הנזילה הוא בצנרת המים, ואם כן, האם ממקור של מים חמים או קרים.

חיישן גז
שואבים את המים מהצנרת וממלאים אותה מחדש יחד עם גז ידידותי לסביבה (95% חנקן, 5% מימן). מאתר הנזילות מנווט את דרכו לאורך הצנרת כאשר חיישן הגז מסייע לו לאתר האם יש דליפה של גז במקום כלשהו לאורך צינורות המים. דליפת גז מלמדת על מקום נזילת המים.

מצלמת סיב אופטי
סיב דק ביותר, שבקצהו מצלמה זעירה. המצלמה מוחדרת לצנרת ומעבירה בשידור חי למוניטור תמונות סטילס ובמקרים מסוימים גם וידאו. מאתר הנזילות עובר על התמונות, לעתים יחד עם הלקוח בזמן אמת, עד שהמצלמה מצליחה לאתר את מקור הנזילה.

לעתים קרובות מאתר נזילות מנוסה ומקצועי יוכל לאתר את מקור הנזילה מבלי שישתמש באחד מהעזרים הטכנולוגיים שציינו כאן. כמו בלש מצטיין, הוא ישתמש בחושיו המיומנים על מנת לאתר את מקור הנזילה, על פי הסימנים המעידים הקיימים בשטח.

איך לבחור מאתר נזילות מקצועי?‏

מכיוון שלא לכל אינסטלטור יש את הניסיון, הידע והמקצועיות לטפל באיתור נזילות (שהרי זו התמחות בפני עצמה), חשוב שתשאלו את השאלות הבאות על מנת לקבל את הביטחון שאכן פניתם למאתר נזילות מקצועי:

  1. בדקו שהוא עובד עם ציוד מקצועי ומתקדם (יש לו גם מצלמה טרמית וגם מצלמת סיב אופטי במקרה שיידרש איתור של פנים צינור הביוב).
  2. , ודאו שיש לו ניסיון רב (מעל מספר שנים) באיתור נזילות – בקשו לדבר עם 2-3 לקוחות (זה מאוד מאוד חשוב).
  3. בקשו ממנו שיראה לכם דוחות ליקויים שהכין עבור לקוחות קודמים, כדי להתרשם מרמת היסודיות והמקצועיות.

    בהצלחה.

שירותי אינסטלציה נוספים לדירות

יש לכם נזילת מים בדירה?

חייגו אלי עכשיו לקבלת הצעת מחיר מידית!

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

יוני אינסטלטור - תיקון מרזב פנימי

תיקון מרזב פנימי

תיקון מרזב פנימי: המדריך המלא לשמירה על הבית עם השנים ועם העונות, הבית עובר שינויים ואלו מתבטאים בצורות שונות. טיפול במבנה יכול לשמור עליו לאורך

גילוי נזילות מים - יוני אינסטלטור

גילוי נזילת מים

גילוי נזילות מים: איך מזהים שיש נזילה ומה עושים? נזילת מים מצנרת האינסטלציה היא אחת מהליקויים הבסיסיים שעלולים להתרחש בכל מבנה. גילוי מוקדם של נזילת

יש לכם נזילה? בעיית רטיבות שלא נפתרת? ‏זקוקים לפתרון מקצועי ומידי?

שמי יוני קוזי, אינסטלטור מומחה באיתור נזילות כבר מעל 15 שנה.

אני מזמין אתכם פשוט ליצור איתי קשר, אני כבר אעשה עבורכם את כל "הסיפור הזה" לפשוט יותר.

לא רק שירות מקצועי, אלא גם מחירים הוגנים!

חייגו אלי עכשיו לקבלת הצעת מחיר מידית!

יוני אינסטלטור - תמונת קונספט אינסטלטור מומחה