יוני - שירותי אינסטלציה

איתור נזילות בגינה

צינור ראשי בבניין - איתור נזילה בגינה

איתור נזילות בגינה – כל מה שחשוב לדעת

את הסימנים של רטיבות בבית כולנו מכירים: הצבע על הקירות מתחיל להתנפח, בועות צבע, קילופים בקיר, הופעת עובש וכמובן ריח מוזר ולא נעים שמתפשט בכל החלל. כשזה קורה, אנחנו יודעים לזהות את הבעיה ומבינים שכנראה יש נזילה וחשוב לטפל בה כמה שיותר מהר.

מה קורה כשיש נזילה בחצר או בגינה? כאשר הנזילה היא תת קרקעית מחוץ לבית? במקרים אלו יהי קשה יותר לזהות את הנזילה (בוודאי אם היא תת קרקעית) ולכן  בהרבה מקרים לא תמיד נדע שצריך להזמין איש מקצוע על מנת שיבצע איתור נזילות בגינה ויתקן את הבעיה.

יתרה מכך, גם כשכן יודעים ומבינים שיש נזילה בגינה, הרבה אנשים לא מבינים את חומרת הבעיה וחושבים שאפשר להשאיר את המצב כמו שהוא. האדמה לחה, הצמחייה מקבלת את כל המים שהיא זקוקה להם… אז מה הבעיה?

איתור נזילה בגינה - בית פרטי - יוני אינסטלטור
איתור נזילות בגינה בחולון - יוני אינסטלטור
מצלמה לאיתור נזילה בגינה - צינור ביוב

נזילה בגינה – מדוע זה בעייתי?

יש כמה בעיות משמעותיות אשר עלולות לנבוע ממצב של נזילה תת קרקעית בשטח הגינה: 

פגיעה בצמחייה – כל מי שמבין מעט בצמחים, יודע שהגורם העיקרי למוות של צמחים הוא השקיית יתר. כאשר האדמה בגינה שלכם תמיד לחה והצמחייה מקבלת מים בתדירות כל כך אינטנסיבית, עלולים להיגרם לצמחייה שאתם כל כך מטפחים נזקים בלתי הפיכים. את המצב הזה חשוב למנוע על ידי טיפול מיידי בנזילה.

הפיכת האדמה לבוצית – אם אתם גרים בבית עם גינה, סביר להניח שלא בחרתם ורציתם לטפח ביצה בגדר האחורית. ובכן, אם יש שם נזילה תת קרקעית לא מטופלת – יכול מאוד להיות שתוך זמן קצר תמצאו את הילדים שלכם משתכשכים בבוץ בכל יציאה לגינה.

בזבוז מים – המשמעות של נזילה בצנרת היא שגם כשהברזים סגורים כולם, המים ממשיכים לזרום. בעקבות קמפיין "ישראל מתייבשת" אין ישראלי שלא מבין את החשיבות של מים כאן בארץ, ואם יש נזילה – מדובר בבזבוז משווע של מים שכדאי למנוע, ורצוי כמה שיותר מהר. 

בזבוז כסף – איתור נזילות בגינה על ידי הדיירים מבוסס בדרך כלל על זיהוי פערים קיצוניים בחשבון המים ועלייה ניכרת של הסכומים, על אף שלא חל שינוי משמעותי בשימוש. זה מאוד פשוט – אם יש נזילה בגינה שלכם, אתם מאבדים כסף.

יוני אינסטלטור - איתור נזילות בגינה

9 סיבות לבעיות נזילה מהצנרת בגינה

מהניסיון שלנו מאינספור פעמים בהם נקראנו לבצע איתור נזילה בגינה או בחצר בניין, ישמם סיבות רבות שיכולות לגרום לכך:

צנרת סדוקה או פגומה: עם הזמן, צינורות גינה עלולים לפתח סדקים עקב גורמים כמו גיל, שקיעת קרקע או לחץ חיצוני. סדקים אלו עלולים להוביל לנזילת מים, במיוחד כאשר לחץ המים עולה.

התקנה לקויה: התקנה לא נכונה של צינורות בעיקר בנקודות חיבור בין צינורות  עלולה להוביל לדליפות. חיבורים לא תקינים או חיבורים אטומים בצורה גרועה רגישים במיוחד לנזילת מים.

קורוזיה: אם צינורות הגינה עשויים ממתכת, הם עלולים להיות מועדים לקורוזיה לאורך זמן. חלודה וקורוזיה עלולים להחליש את הצינורות ולגרום להם לפתח חורים או סדקים, מה שיוביל בהמשך לדליפות.

לחץ מים גבוה: לחץ מים גבוה מדי עלול להפעיל לחץ על צינורות הגינה, בעיקר בנקודות כשל בהם יש סדקים קיימים. ווסתי לחץ מותקנים בדרך כלל כדי לנהל את לחץ המים ולמנוע בעיות כאלה.

חדירת שורשים: שורשי עצים וצמחים נמשכים באופן טבעי למקורות מים, והם יכולים לחדור לצנרת הגינה דרך סדקים קטנים או מפרקים, ולהוביל לדליפות (חיתוך שורשים בביוב >>>)

נזק פיזי: צינורות גינה עלולים להינזק בטעות במהלך פעילויות גינון או גינון, כמו חפירה, אוורור האדמה או שימוש בכלי גינון.

סתימות: פסולת, לכלוך ועלים יכולים להצטבר בצנרת בגינה, מה שמוביל לסתימות. כאשר לחץ מצטבר מאחורי הסתימה, הוא עלול לגרום לדליפות בנקודות תורפה בצינורות.

בלאי: כמו כל מערכת אינסטלציה, צנרת גינה נתונה לבלאי לאורך זמן, מה שעלול לגרום להידרדרות ובסופו של דבר לנזילות.

שינויים בקרקע: רעידות אדמה או שינויים בהרכב הקרקע עלולים לגרום לתזוזה של הקרקע, מה שעלול להפעיל לחץ על צינורות הגינה ולגרום להם להיסדק או להישבר.

 

שירותי אינסטלציה לוועדי בתים

יש לכם נזילה מצנרת הגינה או החצר?

חייגו אלי עכשיו לקבלת הצעת מחיר מידית!

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

יוני אינסטלטור - תיקון מרזב פנימי

תיקון מרזב פנימי

תיקון מרזב פנימי: המדריך המלא לשמירה על הבית עם השנים ועם העונות, הבית עובר שינויים ואלו מתבטאים בצורות שונות. טיפול במבנה יכול לשמור עליו לאורך

גילוי נזילות מים - יוני אינסטלטור

גילוי נזילת מים

גילוי נזילות מים: איך מזהים שיש נזילה ומה עושים? נזילת מים מצנרת האינסטלציה היא אחת מהליקויים הבסיסיים שעלולים להתרחש בכל מבנה. גילוי מוקדם של נזילת

יש לכם נזילה? בעיית רטיבות שלא נפתרת? ‏זקוקים לפתרון מקצועי ומידי?

שמי יוני קוזי, אינסטלטור מומחה באיתור נזילות כבר מעל 15 שנה.

אני מזמין אתכם פשוט ליצור איתי קשר, אני כבר אעשה עבורכם את כל "הסיפור הזה" לפשוט יותר.

לא רק שירות מקצועי, אלא גם מחירים הוגנים!

חייגו אלי עכשיו לקבלת הצעת מחיר מידית!

יוני אינסטלטור - תמונת קונספט אינסטלטור מומחה